vineri, 24 august 2018

Ce NU pot face meditațiile

Începe școala și se simte deja preocuparea de a pregăti copilul pentru noul an. Așa încât sună tot mai mulți părinți în căutare de meditații. Din experiența anilor anteriori și a sutelor de discuții avute, am constatat că  uneori există anumite ateptări legate de meditații, unele dintre ele nerealiste așa încât, le menționez aici pe cele mai importante:

1. Meditațiile nu înlocuiesc munca elevului. NICIODATĂ! E primul lucru pe care-l spun unui părinte care îmi zice că motivul pentru care vrea meditații e că are un copil care nu învață.

2. Meditațiile nu acoperă problemele de la clasă. De exemplu. dacă la clasă e un profesor care practică  metoda ”pedagogică” ”La mine mai mult de 7 nu se ia”, nu vor putea schimba meditațiile acest aspect.

3. Meditațiile nu țin loc de motivație. ”L-am adus să-l faceți să vrea să învețe.”  E adevărat că pe parcurs, într-un mediu prietenos și confortabil elevul să manifeste dorința de a învăța, dar ea se va păstra doar pentru situația unde se simte confortabil, nu va fi o schimbare de atitudine generală.

4. Meditațiile clasice nu ajută în cazul în care există o problemă medicală (exemplu autism) pentru că acolo sunt multe lucruri de luat în calcul și e nevoie de specialiști. De aceea se studiază psihopedagogia specială.


5. Meditațiile nu pot acoperi în două săptămâni materie de un an. Compar deseori mâncatul cu învățatul ca să îi face pe părinți să înțeleagă. De aceea noi nu facem ”meditații de urgență”.

6. O situație școlară proastă datorată unor probleme sau chiar traume emoționale (divorț părinți, stare conflictulă la școală, depresie, etc.)  NU se rezolvă cu meditații. Nu uitați că ”Învățătura trece mai întâi prin suflet și după aceea prin cap.”

Acestea ar fi situațiile care-mi vin acum în minte.

Am avut cazul unui băiat care refuza să poarte la școală aparatul auditiv din cauza colegilor, era practic izolat în interiorul lui și refuza să iasă de acolo. Evident că au apărut problemele la școală și mama l-a adus la meditații. I-am explicat ca repararea notelor la școală se va putea face după ce se reapară problema emoțională și am îndrumat-o spre un psiholog.

Din acest motiv nu începem colaborarea cu un elev până nu avem o întâlnire în care să îl cunoaștem și pe el și pe părinte. Atunci aflăm și istoricul școlar și motivația, starea de ansamblu a elevului. O simplă testare pe materia școlară ne-ar lipsi de multe date care ne sunt de folos în a oferi cele mai bune servicii.

Detalii despre noi puteți afla pe www.centruldemeditatii.ro

Cu drag,
Violeta Niță

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu