marți, 6 octombrie 2015

La ce dau BAC-ul?

Pentru că în ultima vreme am avut des discuții cu elevii Centrului de meditații care fac meditații pentru BAC la noi, vă supun atenției următoarea dilemă: la ce dau BAC-ul?

Româna o dă toată lumea. În funcție de profil, există o a doua materie obligatorie. Până aici pare simplu. Problema apare atunci când elevii trebuie să-și aleagă a treia materie la care să dea examenul  maturității.

Deși tinerii liceeni se simt constrânși de faptul că sunt obligați să învețe în școală materii care nu le plac se pare că, aflați în fața posibilității de a alege devin temători.
Care e criteriul după care aleg a treia materie la BAC?

Păi e simplu, dragii mei! Materia care vă place, materia pe care o simțiți cel mai aproape. Am auzit motivații gen ”Păi sunt singurul care dă chimie din clasă.” Așa, și? La BAC nu cumva te prezinți singur cu cunoștințele tale?

Extrem de deranjant pentru mine e când aud că li se spune elevilor de către diverse cadre didactice că dacă nu dau la materia lor nu-i bagă in BAC. Adică după ce că e un an stresant, cu volum mare de muncă, să trebuiască să învăț o materie care nu-mi place pentru că mă amenintă profesorul? Care-mi sunt șansele de succes în acest caz?
Dragi elevi și părinți, aceste practici sunt ilegale, imorale, neetice și mai adăugați voi pe linia punctată. Nu acceptați aceste practici! Aveți dreptul să vă alegeți a treia materie de BAC după criteriile voastre, nu ale altora!

Și criteriul cel mai eficient e să învățați ce vă place! Astfel, indiferent că vă pregătiți singuri sau apelați la meditații pentru BAC, efortul va fi mai mic și rezultatele garantate.

Violeta Nita
Manager General
Centrul de meditatii si dezvoltare personala
www.centruldemeditatii.ro
0744501918
Invinge-ti teama! Indeplineste-ti visul! Invata de placere!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu