luni, 14 iulie 2014

Fa ce-ti place si ai incredere in tine!

Dragi parinti,

ne apropiem de implinirea unui an de activitate si m-am gandit sa va impartasesc cateva aspecte descoperite in colaborarea cu elevii nostri.
Poate va sunt de folos daca le aplicati cu proprii copii.

In primul rand, se aplica si aici regula ca, atunci cand faci ce-ti place, rezultatele apar sigur si cu efort mai mic.
Cand ii inscrieti la liceu, nu-i inscrieti unde ati facut voi unde credeti voi ca e de viitor. Am vazut elevi chinuindu-se la profil real cand pentru ei matematica era mai rau ca limba chineza si, invers, copii care s-au chinuit la profil uman cu istoria care li se  pare imposibila.
Si rezultatele s-au vazut la examene. O eleva, a luat 9,75 la geografie, pe care o invata din placere si o intelegea , si 6,2 la istorie. Aceeasi eleva.

Aceeasi idee si pentru inscrierea la facultate. Sunt multi cei care nu stiu "ce vor sa se faca atunci cand vor fi mari".:)

Vorbiti cu ei, vedeti ce le place, ce nu, ce li se potriveste, ce nu...
Intrebarile pe care ar trebui sa vi le puneti impreuna atunci cand alegeti facultatea la care sa va inscrieti pot fi:
1. Imi place sa lucrez cu oamenii sau prefer sa stau intr-un birou cu treburile pe care trebuie sa le fac?
2. Trebuie sa dau examen? La ce? Sunt pregatit?
3. Imi permit sa platesc taxa daca nu ma inscriu la buget?
4. Dupa ce termin, ce perspective am? Ma vad lucrand in domeniul respectiv?
5. Am  posibilitatea de a lucra pe cont propriu cu meseria invatata daca nu-mi va placea statutul de angajat?
6. Exista meserii vocationale, esti facut sau nu pentru asta. Aici includ profesorii si medicii. Medicina ori iti doresti din tot sufletul sa o faci ori nu. Nu e ceva de genul....s-o trec si pe asta pe lista.
La fel invatator sau educator....

Daca aveti nevoie de ajutor, contactati Centrul de meditatii si dezvoltare personala (0744.501.918) si stabilim o ora de consiliere vocationala.

Retineti ca, desi lumea da la drept ca e meserie banoasa, sunt avocati care mor de foame daca nu-s buni...la fel cum sunt mecanici auto care castiga foarte bine daca fac aceasta mesrie cu pasiune, ceea ce presupune calitate.

In aceeasi ordine de idei, dupa incheierea perioadei de examene (Evaluare Nationala si BAC), cele mai multe multumiri le-am primit pentru faptul ca le-am insuflat elevilor incredere ca pot, ca sunt capabili sa faca ce-si propun.
Asta a facut diferenta pentru unii care dadusera BAC-ul de cateva ori si nu aveau nici acum prea mare incredere ca vor reusi.
Asa incat, aratati-le incredere copiilor vostri!
Va e greu? Nu reusiti? Apelati la noi si va vom ajuta!

Sper sa va fie de folos!

Cu drag,
Violeta Nita

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu